Payroll Service in Duitsland
Het belang van payroll in Duitsland voor buitenlandse bedrijven.
In uw eigen land bent u bekend met:
loonbetalingen, sociale lasten afdragen, vakantiegeld, loondoorbetaling tijdens vakanties, feestdagen, ziekte, en bijzonder verlof. Deze hele administratie, met de bijkomende controles op onjuistheden kosten u nu veel tijd en geld. Nu bent u van plan om met personeel projecten in Duitsland te gaan uitvoeren. U krijgt dan te maken met het verplicht naleven van diverse regels die voor uw bedrijf en uw medewerkers gaan gelden. In de meeste gevallen kunnen wij van Gerway resources, u hierin de weg wijzen.
Wet en regelgeving omtrent personeel in Duitsland.
Omdat u zelf niet bekend bent met de wet- en regelgeving in Duitsland, en Duitsland heeft zijn eigen wet en regelgeving, zal dat erg veel energie tijd en geld gaan kosten. U moet onder andere voldoen aan schriftelijke aanmeldingen en registraties van uw bedrijf en personeel, het juist beantwoorden van alle overheidsvragen die hieruit voortvloeien, het verplicht opslaan van uw dossier met uw bedrijfsactiviteiten en personeel op een Duits adres, hoe en volgens welke richtlijnen moet een Duitse loonadministratie worden opgezet, en zo kunnen we nog even doorgaan.
Zou het niet fijn zijn om al deze werkzaamheden en zorgen, over te dragen aan een vakkundig payroll dienstverlener in Duitsland. Wij geven u rust en zekerheid door uw payroll partner in Duitsland te zijn, zodat u zich kunt focussen op uw core business. Uw kandidaat/medewerker kan probleemloos voor u of uw opdrachtgever in Duitsland werken omdat aan alle regels wordt voldaan.
Pakket 1: Payroll Service Top
Dit betekend dat wij in Duitsland:
- de juridisch werkgever zijn.
- de medewerker(s) aanmelden voor sociale verzekeringen, loonbelasting en bij de beroepsvereniging.
- de lonen betalen.
- de sociale afdrachten en verzekeringen betalen.
- de opgebouwde reserveringen over vakantiedagen/verlofdagen uitbetalen.
- de wettelijk verplichte feestdagen betalen.
- bij ziekte het ziektegeld uitbetalen volgens de geldende Duitse richtlijnen.
- wij de werknemer verzekerd hebben in geval van een bedrijfsongeval.
De kosten van alle werkzaamheden en risico’s nemen wij van u over wanneer u kiest voor Payroll Service Top. U betaald een vooraf vast afgesproken toeslag voor onze payroll service over de totale werknemerskosten en risico’s.
Pakket 2: Payroll Service Basic
Dit betekend hetzelfde als pakket 1 maar dan zonder:
- kosten bij ziekte.
- kosten verlet.
- kosten reserveringen.
- doorbelasten loonkosten bij wegvallen van de opdracht. *ook van toepassing bij keuze pakket 1.
- doorbetalen van de loon- en werkgeverskosten bij een bedrijfsongeval.
De risico’s en opgebouwde reserveringen worden wanneer van toepassing aan u doorbelast. U betaald een vooraf vast afgesproken toeslag voor onze payroll service over de basiskosten van de werknemer. De kosten voor ziekte, verlet, reserveringen etc. zijn, evenals de basiskosten, voor uw rekening.
Uitgesloten van de genoemde pakketten zijn:
- Cao-aanpassingen.
- bij wet verplichte aanpassingen van/of toevoeging in de bestaande contractvorm.
- toeslagen voor overuren.
- reis- en verblijfskosten.
- verandering van Btw tarieven.
Twijfel niet en neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.
Wij staan u met onze kennis en ervaring graag te woord.
Snelle Offerte aanvraag
Vul uw gegevens in en u ontvangt op werkdagen binnen 2 uur een eerste reactie!

